همزمان با فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پرچم عزای مزین به نام ایشان بر فراز آسمان شیراز به اهتزاز درآمد و شهر رنگ و بوی دهه فاطمیه به خود گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ 17 December 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: در آئینی با حضور دلدادگان و محبان اهل بیت (ع) و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی پرچم عزای مزین به نام حضرت فاطمه زهرا (س) بر فراز آسمان شیراز به اهتزاز درآمد و شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) رنگ و بوی دهه فاطمیه به خود گرفت.

دخت نبی مکرم اسلام رو به سوی شهادت گام برداشت تا پرچم عزت و شرافت برای همیشه در آسمان اسلام به اهتزاز بماند.

شهرداری شیراز برای ادای احترام به ایام فاطمیه در مقابل حرم مطهر حضرت سیدعلاالدین حسین (ع)، دروازه قرآن، پل امام حسن مجتبی (ع)، بوستان سایه و بوستان کوی وحدت اقدام به اهتزاز پرچم عزا کرده است.

در حرم مطهر شاهچراغ (ع) از امشب همزمان با نماز مغرب و عشا مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد. صبح جمعه دعای ندبه همراه با ذکر مصیبت و مداحی برای حضرت فاطمه زهرا (س) با نوای محمد رجبی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) قرائت می‌شود.

 

 

همچنین روز جمعه 26 آذر مراسم قرائت دعای سمات توسط محمدمهدی ملک مکان و سخنرانی مذهبی توسط حجت‌الاسلام شکرگزار در حرم مطهر برگزار می‌شود.

شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز مراسمی بعد از نماز مغرب و عشا در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود. در این برنامه حجت‌الاسلام دارستانی درباره ویژگی‌های حضرت زهرا (س) و نقش ایشان در دفاع از اسلام و ولایت فقیه سخنرانی می‌کند و حجت‌الاسلام احمدی نیز به ذکر مصیبت و مرثیه‌سرایی می‌پردازد.

هیئت‌های مذهبی فارس نیز با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و همچنین از ظرفیت فضای مجازی برای ایجاد فضایی معنوی در سطح شهر و استان استفاده می‌کند. همچنین با توجه به همزمانی ایام فاطمیه دوم و ایام شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی موکب، ایستگاه‌های یادمان شهدا، نمایشگاه‌های مرتبط با آثار رزمندگان مقاومت برپا می‌شود.

همچنین مراسم سوگواری دهه اول فاطمیه با رعایت اصول بهداشتی در بقاع متبرکه فارس از شب گذشته در حال برگزاری است. بقعه متبرکه حضرت سیدنظام الدین محمود (ع) مشهور به شاهداعی الی الله به مدت سه شب با قرائت حدیث شریف کساء توسط کربلایی امیرحسین رهنما همراه با مداحی حاج خلیل نگهبان و برادران خلقی و بردیده و سخنرانی حجت الاسلام میر میزبان عزاداران فاطمی است.

مراسم‌های سوگواری دهه اول و دوم فاطمیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد تاریخی موقوفه نصیرالملک شیراز برگزار می‌شود. این مراسم‌ها از روز جمعه 26 آذر ماه در قالب سوگواره دهه فاطمیه اول و 13 دی ماه سوگواره دهه فاطمیه دوم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. سخنرانی و مداحی با حضور علماء برجسته و مداحان کشوری از جمله برنامه‌های این دو سوگواره خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار